Monday, October 15, 2012

ohh..hari isnin.. =____="

بسم الله الرحمن الرحيم
كيف حالك؟

Subhanallah..Alhamdulillah..Astaghfirullah..


Salam alaykum. Salam kesejahteraan atas semua. semoga sentiasa di bawah naungan keredhaan dan kasih sayang Allah selalu. 

ooh..hari isnin datang lagi. bila cerita tentang hari isnin, teringat seorang sahabat pernah tulis begini di status fb beliau:

"sampai hati hari ini hari isnin."  
(=_____=)"

Alhamdulillah, masih lagi diizinkan oleh Allah untuk bangun dan bernafas secara normal pada hari isnin ini, tanpa sebarang komplikasi dan ke"tidaknormal"an, untuk meneruskan perjuangan sebagai seorang muslim dan juga sebagai seorang pelajar, dalam melaksanakan dua tugas utama kita, iaitu sebagai seorang aabid dan juga sebagai seorang khalifah di muka bumi ini. Alhamdulillah3! Semoga Allah sentiasa memelihara hati kita agar sentiasa jelas matlamat hidup kita di dunia ini, akal dan iman kita agar sentiasa dapat memimpin setiap langkah kita melebihi nafsu dan kehendak diri, dan juga anggota kita agar dapat menjalankan tugasnya dengan patuh dan sempurna.

p/s: jom jadikan setiap amalan dalam hidup kita keranaNYa. belajar pun keranaNYa juga ea.


"..nescaya Allah akan mengangkat orang yang beriman diantaramu dan orang yang diberi ilmu beberapa darjat. Dan Allah Maha Teliti akan apa yang kamu kerjakan."
(QS 58:11)



kalau belajar keranaNYa, tak boleh malas-malas. kena buat sungguh-sungguh! ayuh!



Allahu a'lam.
semoga Allah redha.

No comments:

Post a Comment